Limbe - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Laura Bosch - WaarBenJij.nu Limbe - Reisverslag uit Limbe, Kameroen van Laura Bosch - WaarBenJij.nu

Limbe

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

26 Mei 2006 | Kameroen, Limbe

Hi allemaal,

Zit nu achter de computer in Limbe! Heel mooi kustplaatsje met palmstranden en jungle, en zon die harder schijnt dan je ooit verwacht had. Vandaar dat ik nu ook eruit zie als een kreeft en het nog warmer heb dan eerst. De nacht gaat rampzalig zijn, maar goed, zo ver is het nog niet.
3 dagen geleden zijn we vertrokken uit Douala, en helaas waarschijnlijk weer eens afgezet in de taxi. We doen ons best, maar het blijft moeilijk.... De rit door kameroen was erg bijzonder. De rotzooi die er is is ontzettend groot, en niets is afgewerkt of mooi. Maar aan de andere kant ziet het er ook gezellig uit. Misschien nog wel leuker dan de gemiddelde vinex wijk!
In Limbe wilden we gaan logeren bij de botanic garden guest house. De botanic garden is ook meteen de hotspot van limbe, dus dat leek ons wel handig. We werden ontvangen door een medewerkster van de toursit office, en van haar moesten we eerst maar eens rustig gaan zitten. Wij wilden natuurlijk gelijk naar onze kamer, maar op de een of andere manier was dat niet mogelijk. Na een half uur wachten wist de vrouw alles over ons, hadden we kennis gemaakt met haar kinderen en collega's en had ze ons drop geproefd en zoals te verwachten heel erg vies gevonden. Toen besloot ze om het kamermeisje of zo eens te bellen om te vragen voor onze kamer. Maar dr telefoon viel uit of zo, en we moesten weer een half uur wachten. Ondertussen hebben we telefoonspelletjes gedaan met haar. Na in totaal 1,5 uur bracht ze ons naar onze kamer. Waarom we hadden moeten wachten zal ons waarschijnlijk nooit duidelijk worden. Wel werden we nog voorgesteld aan dr vriendje die in het leger zat.
Onze kamer uiteindelijk was erg mooi! WE slapen vlak naast de oceaan, boven aan een klif. Als we naar beneden klauteren, wat eigenlijk niet te doen is op slippers, hebben we een klein strandje. De kamers horen bij een koloniaal pand dat de duitsers daar gebouwd hebben en wij slapen in de bediende verblijven. Samen met 2 andere meisjes van onze leeftijd! Ze komen uit GB en werken hier als vrijwilligers in de dierentuin met apen. Diezelfde avond werden we ook door hen meegenomen naar een etentje met alle blanken uit de omgeving, dat zijn er met ons erbij 8, maar eentje was ziek. Dus aten we die avond vegetarische linzenschotel met 2 wetenschappers, die meiden en de beheerster van de dierentuin. De hele avond enge malaria verhalen aangehoord, dus het was erg gezellig.
De dag erna hebben we kennis gemaakt met Guilean. Zij is familie van familie die weer vrienden zijn van mijn ouders. Op zich heb ik dus helemaal niets met haar. Maar dat maakt hier niets uit, wij zijn ook familie! WE hebben 2 dagen nu met haar opgetrokken en het was eigenlijk heel erg leuk. Soms ook gek, want we begrijpen vaak niets van elkaar, ook al spreken we allebei engels. WE zijn met zn allen naar de dierentuin geweest om ook nog hoi te zeggen tegen de engelse meiden uit de guest house, en daarna naar de botanic garden. Vandaag de hele dag op het strand gehangen en 's ochtends naar de markt. WEderom een belevenis. We werden gezamelijk een man aangeboden die we konden delen. Voor het einde van het jaar zouden we zwanger zijn. Now that's an offer you can't refuse! Verder wil iedereen op de foto en is het gewoon erg gezellig.
Moet nu gaan!

• 27 Mei 2006 - 18:51

Fons:

Loekie, ik moet toch niet al helpen een leuke naam te verzinnen ?

• 28 Mei 2006 - 08:32

Puck:

heeeeee laura
    alles goed daar
    met mij is alles goed
    he maar gister voetbal nederland kameroen nedereland heeft gewonnen met 1-0 van mij hadden die kameroenesen mogen winnen hoor en voor wie was jij ons landje of waar je nu bent
    groetjes puck

• 05 Juni 2006 - 10:34

Teunie:

dat wachten: dat wordt nooit duidelijk volgens mij.
    leuk dat je met guilean gesproken hebt.
    en die rotzooi, dat vond ik ook toen ik de eerste keer met een vriendin in kameroen was.ik weet nog dat we toen we terugkwamen in holland alles overdreven netjes en schoon vonden, gewoon te en we vanaf schiphol naar huis het afval vanuit het auroraampje naar buiten gooiden (voorheen een doodzonde in onze ogen)zo van; het kan ook te schoon zijn.na enkele dagen hadden we ons alweer aangepast aan de nederlandse norm.