Bamenda - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Laura Bosch - WaarBenJij.nu Bamenda - Reisverslag uit Bamenda, Kameroen van Laura Bosch - WaarBenJij.nu

Bamenda

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Laura

15 Juni 2006 | Kameroen, Bamenda

Hi allemaal,

Vandaag vertrekken we al weer naar onze volgende bestemming maar we zijn toch 4 dagen weer in bamenda geweest.
Onze reis hiernaartoe duurde zo'n 40 uur met de trein bus, taxi en minibus. ook hebben we tussendoor 'eventjes' een bezoekje gebracht aan de stad N'Gaoendere waar we 4 uur moesten wachten tot onze trein vertrok....
Ons plan was om snel het paleis te bewonderen en dan snel weer terug naar het station te gaan, maar de mototaxi waar we met zn tweeen achterop sprongen had andere ideeen. We zaten dus met zn drieen op een klein motortje, wat op zich al spannend was, maar ook waren alle moskeen net uitgelopen, dus alle straten waren een zee van mannen met lange gewaden met bijpassend mutsje en een gebedskleedje over de schouder. We moesten natuurlijk weer net tegen de stroom in, dus het was allemaal heel apart. uiteindelijk werden we door onze motochauffeur gedropt bij een soort Usher look-a-like, die ons met open armen op stond te wachten. We waren blijkbaar net op tijd om de processie te zien van de koning! En voor we het wisten begon er een orkest heel aparte oosterse muziek te spelen en kwam er een optocht van zeer mooi geklede mannen langs. Ze zwaaiden wat met hun zwaarden, en keken erg belangrijk. Wij waren wederom de enige toeristen. Na de optocht hebben we samen met usher het paleis bekeken, en de koning begroet met een eerbiedig 'bonjour monsieur'/ Usher vond het ondertussen steeds gezelliger met ons worden en voor het wisten hadden we kennis gemaakt met zn hele familie en wilde hij mn hand echt niet meer los laten. Uiteindelijk heb ik hem uitgelegd gelukkig getrouwd te zijn in Nederland, en dat ik mn kinderen niet voor hem in de steek kon laten., Dat begreep hij ook wel gelukkig.
Onze reis verder verliep prima, In de trein was het weer erg gezellig, en bij elk station kon je vanuit het raam allemaal lekkere dingen kopen. Lijkt me ook een leuk idee voor in Nederland!
Uiteindelijk kwamen we dan aan hier in Bamenda, en aanvankelijk leek het ons nogal tegen te vallen. Het is een grote stad midden in het oerwoud, met ongeveer een grote straat, commercial avenue, waar alles gebeurt. Onze eerste dag was het ook nog eens slecht weer dus besloten we ergens in een hotel ons westers te verwennen. Daar kwamen we toevallig Jaap tegen, een nederlandse man die ook gelijk 50 procent van de nederlandse bevolkling in bamenda vormt. Hoe toevallig. Gezamelijk hebben we nederland montenegro gekeken, en we mochten ook heel even Jaap's oranje feesthoed op.
Jaap heeft ons ook gelijk wat handige adressen gegeven, en daar zijn we de afgelopen dagen zoet mee geweest.
Eergisteren hebben we paard gereden, waar ik nu nog steeds onder lijd. Het was waanzinnig om door een bergachtig oerwoud rond te galopperen. We hadden 2 uur de tijd om in Bafut aan te komen, om het paleis te zien dus moest er flink door gegallopeerd worden. Fantastisch dus! Ook de terugweg van 2 uur werd in sneltreinvaart afgelegd, waarbij we dwars door dorpjes heen raceten, en de plaatselijke bevolking misschien een beetje bang hebben gemaakt. Maar de schoolkindjes lachten er ook heel erg bij, dus neem aan dat ze het ook wel leuk vonden. Henrike en ik hebben wedstrijdjes gedaan wie het hardst kon, dus wij hadden iig lol!
Gisteren nog wat toeristische sites bekeken, zoals een meertje dat zichzelf verhuisde als mensen het vies maakten, en een potterijbakkerij. En nu op naar the middle of nowhere, Essu. WE zijn erg benieuwd, ik hou jullie op de hoogte. Veel liefs Laura

  • 15 Juni 2006 - 11:07

    Paul:

    hee loekie, klinkt wel weer goed zeg, was dat een plaatselijke koning ofzo? vergeet je niet mooie foto's van het oerwoud te maken! kus Paul

  • 17 Juni 2006 - 22:19

    Nettie:

    het is duidelijk; kameroen is klaar voor het toerisme! Kind wat een mooie verhalen wees wel lief voor de kindjes en de..... paardjes.
    maar pas op voor mannen met zwaarden

  • 18 Juni 2006 - 15:20

    De Buurtjes:

    valt me en beetje tegen dat je nog niet 'aan een koning ben blijven hangen', zo'n Maxima rol lijkt me wel wat voor jou.... of ligt dat toch wat anders..... kan je zeker niet van die leuke schoentjes aan als onze Max.
    He Loekie, blijf schrijven, wij blijven lezen. En ik sluit me bij Paul aan, veel foto's maken !
    Zoen, Ellen

    en Jelle, Puck en Job natuurlijk, maar die liggen in de Maarseveense Plassen op het moment, moeke zit hard aan haar scriptie te werken in de schaduw ;-)

  • 20 Juni 2006 - 10:33

    Marianne:

    Lieve Lau, wat ben ik jaloers op je! Alles wat je beschrijft lijkt me even gaaf! Ik ben blij dat je ons op de hoogte houdt! Mis je ons al een beetje?
    IK blijf je verhalen lezen en als je terugkomt kun je altijd nog je "memoires" uitgeven want ik vind dat je erg mooi schrijft! Geniet!!!
    Dikke kus Mar

  • 21 Juni 2006 - 14:03

    Natascha:

    Hai Laura! Hoorde van Sanne dat dit bestond..Heb mezelf net even ingelezen in al je avonturen.. Wat cool allemaal! Vroeg me al af hoe het zou zijn met je daar, maar sounds good! Ben ontzettend saai kantoorwerk aan het doen op het moment, dus jou site is goede afleiding, haha.. X Natas

  • 21 Juni 2006 - 14:04

    Natascha:

    Overigens nooit n reactie gehad van onze madrileense 'vrienden'.. :)

  • 27 Juni 2006 - 16:27

    Tuke:

    Mag ik de peettante van je kinderen zijn????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Laura

Ik vertrek naar Kameroen om te reizen en in de maanden juli en augustus mee te werken aan het ASK programma van aiesec.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 12647

Voorgaande reizen:

19 Mei 2006 - 05 September 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: